Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2015. május 18., hétfő

J. Lynn: Wait for you – Várok rád

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmazhat!

„A 19 éves Avery Morgansten, annak a bizonyos 5 évvel korábbi rettenetes, egész életét megváltoztató Halloween bulinak az emlékei elől menekülve, beiratkozik az otthonától több ezer kilométerre levő főiskolára. Amire azonban soha nem számíthatott volna, hogy éppen az a fiú kezd érdeklődni iránta, aki egyetlen pillanat alatt összetörheti Avery, gondosan felépített jövőjét. 
Vannak dolgok, amiket meg kell élni… 
Cameron Hamilton 190 centi magas, szikrázóan kék szemű, szívdöglesztő srác, akinek csodálatos képessége van arra, hogy elérje, Avery megint olyasmikre vágyjon, amikről úgy gondolta, hogy régen kiölték belőle. Nagyon nem jó ötlet összejönni vele. Ugyanakkor lehetetlen semmibe venni a feszültséget, amely kettejük között támad, és amely felszínre hozza Avery lényének, addig nem tapasztalt oldalait. 
Vannak dolgok, amiket nem fojthatunk magunkba… 
Amikor azonban Avery váratlanul fenyegető e-maileket és telefonhívásokat kezd kapni, már kénytelen szembenézni a múltjával, amit szeretett volna rejtve tartani. Van ugyanis valaki, aki nem engedi, hogy elfelejtse azt a bizonyos éjszakát, amikor minden megváltozott. Vajon sikerül végül feldolgoznia magában, hogy felszínre kerül ez a rettenetes igazság? És Cam mellette áll majd, hogy támogassa? 
És vannak dolgok, amikért megéri harcolni…”


Kiadta: Könyvmolyképző kiadó 2014-ben.
Bizony-bizony, nem mást hoztam, mint a Könyvmolyképző kiadó egyik New Adult bestsellerét, a Rubin pöttyös könyvek sorozatából. A könyvet tizenhat éves kortól ajánlják. Én ezt inkább tizennyolcra emelném. 
Oldalszám: 496.
Fordította: Császár László
ISBN: 978-963-399-022-3
A kiadó megtartotta a külföldi borítót, ami határozottan jó döntés volt, mivel nem csicsás, mégis felhívja az ember figyelmét.

Először is mit is tudhatunk az írónőről?
J. Lynn nem más, mint Jennifer L. Armentrout, 1980. június 11-én született az Egyesült Államokban, Nyugat-Virginiában, Martinsburg városában. Legsikeresebb könyvsorozata a hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő Luxen sorozat (Obszidián és társai), amelyet Jennifer L. Armentrout néven jelentetett meg, és ifjúsági, urban fantasy kategória. Ám nem csak urban fantasy-ban sikeres, megmutatta tehetségét a romantikus könyvek terén is. J. Lynn néven jelentette meg a Gamble testvérek sorozatát (Vetkőzik a tanú, Vetkőzik a játékos), valamint a mai bejegyzésem témáját, a Várok rád című könyvét.

Miért is kezdtem olvasni? Egyrészt, mert úgy ajánlják, hogy „Fiatal nőknek, felső korhatár nélkül!”. Én pedig fiatal is vagyok, meg nő is. Ezért úgy gondoltam, hogy miért ne? Másrészt pedig rengetegen ajánlották már, a fülszöveg egész jónak tűnik, ráadásul tartalmas könyvet, szórakozást ígér.

Nos, meg kell vallanom az elején, amikor felbukkant Cameron Hamilton, azt hittem, hogy be is zárom a könyvet. Ismét egy tökéletes, szívdöglesztő pasi. Lassan csömört kapok a tökéletes szereplőktől. Mély, szexi hang, 190 cm magas, zafírkék szemű, széles vállú, keskeny csípőjű, atléta alkatú. Hullámos, fekete hajú, fekete szemöldökű. Széles arccsontja, érzéki, kifejező ajkai voltak, amik csak hozzájárultak a „tökéletes” külsőhöz. Mellkasa bal oldalán egy felrobbanó nap tetkó volt, amelynek élénk, vörös és narancsszín sugarai hátranyúltak a vállán keresztül egészen a hátáig. Ehhez persze jó nagy adag egó is járult, szóval sejtettem, hogy a srác talán annyira mégse tökéletes. Viszont van egy Raffaello nevű teknőse, ami cuki. :D A történet végeztével határozottan az volt a véleményem, hogy ő a legjobb szereplő a történetben, ezen kívül a családját is határozottan megszerettem.

Avery Morgansten első olvasatra egy érzékeny, ijedt kislányra emlékeztetett. Kinézetre azonban az alábbiak jellemezték: vöröses barna haj, szeplők, egyenes orr, kerek áll, magas arccsont. Tizennégy évesen átesett egy olyan dolgon, amit senkinek nem kívánnék, emellett a szülei igazi sznob bunkók, illetve csak a "kedves "anyukája, az apja egy papucs. 
Régen táncolt, balettozott. Sajnáltam, hogy ezt nem folytatta. 

Jacob Massey karamellszín, kisfiús, vonzó, szélesen mosolygó srác. A 23. oldalon nem értettem, hogy miért írta azt az írónő, hogy „Pillantásából sütött a gonoszság és pusztítás.” Elég különc stílusa volt, és a szövegétől agybajt tudtam volna kapni, de alapjáraton pozitív karakter volt a történetben.

Brit Jacobbal együtt nagyon jó barátja lett Avery-nek. Szimpatizáltam a lánnyal, és örültem hogy komolyabb mellékszereplőként szerepelt a történetben.

Cam lakótársa Ollie. Elég felelőtlen figura, mert az iváson, csajozáson és a snowboardozáson kívül más nem nagyon érdekelte. Ezzel ellentétben Jase, aki szintén szeretett bulizni, visszafogottabb volt, és igaz barátja volt Cameronnak.

Kedves gesztus volt Cam részéről a süti, amit Avery-nek vitt a csillagászati órára. Majd utána is türelmes, kedves, okos, és eszméletlen humoros srác volt. Örültem, hogy megnyílt a lánynak, és őszintén mindent elmesélt a múltjából, amire nem nagyon volt büszke. Én annál inkább. Jó egy ilyen srác a háznál.

A 75. oldalon amikor a csillagászat házi miatt kimentek bámulni a csillagokat Avery-ék, akkor nagyot mosolyogtam. Idézem:
„ – Azt tudod, hogy honnan származik az Északi Korona neve? – kérdezte, majd amikor megráztam a fejem, odanyúlt, és kivette a kezemből a tollat. Az ujjai finoman az enyéimhez értek, én pedig visszahúztam a kezemet, és a sűrű fűbe temettem. – Azt a koronát jelképezi, amit Dionüszosz isten adott át Ariadnénak. Amikor Ariadné hozzáment Bacchushoz, a koronát a mennyekbe helyezte, hogy ezzel is tisztelegjen a házasságuk előtt. „

Elég vegyes érzelmekkel tettem le a könyvet. Egyrészt, a karakterek kedvelhetőek voltak, a történet szintén egész szórakoztató, voltak kellően komoly és szintén szükséges humoros részek, amik kiegészítették egymást. Másrészt viszont volt egy pár dolog, ami nem igazán tetszett.
- Cam állandó szivizése az agyamra ment.
- A lány bizalmatlansága. Rendben, volt oka rá, ám miután átment a sráccal bizonyos dolgokon, alap kellett volna, hogy megbízzon benne és mindent kitálaljon.
- Voltak nem túl odaillő kifejezések a történetben, valamint trágár szavak, ezen felül pedig helyesírási hibák is.

Összességét tekintve 10/7 pont.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése