Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2015. december 7., hétfő

Kelly Oram: Cinder és Ella

Végre eljutottam oda, hogy én is kezembe vehettem hosszabb időre a legújabb LOL könyvet. :)

"Ugye tudod, minek a rövidítése a LOL? Ha valami nagyon tetszik, vicces, röhejes vagy éppen szánalmas, na az LOL. Ha unod már a vámpírokat meg az egyéb misztikus lényeket, új sorozatunkban belevaló, hétköznapi csajokról olvashatsz, akiknek az élete tele van ilyen vicces, időnként meg persze romantikus pillanatokkal. Válaszd ki a hangulatodhoz legjobban illő történetet, és a végén úgy érzed majd: ez tényleg LOL!" 
Ez a bemutató szöveg a Móra kiadó honlapján található. (http://www.mora.hu/sorozat/lol-konyvek).  Számomra azonban kicsit mást is nyújtott a könyv, mint nevetést. Talán tini fejjel nem feltétlenül veszi ezt észre az ember, de elég mélyenszántó gondolatokkal is rendelkezik némelyik, és egész jó tanácsot ad a mai tiniknek (kár hogy egyet-kettőt nem tini fejjel olvastam el, talán másképp álltam volna a világhoz).


Fülszöveg: „Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés… 
Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képes a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?”


Kiadta: Móra könyvkiadó 2015-ben.
Fordította: Vándor Judit
Fordításul szolgáló mű: Kelly Oram: Cinder & Ella
Oldalszám: 408 ebből a történet ténylegesen 400 oldalas.
ISBN: 978-963-41-5037-4

Elég magasra tettem a mércét, mert a  Szívzűrterápia strébereknek című könyvet nagyon szerettem, ezáltal nagy reményeket fűztem az írónő újabb történetéhez.

A könyv nagyon jól indult, szóról szóra egyetértettem az előszóban foglaltakkal, miszerint:
„A tündérmesékkel az a gond, hogy rendszerint valamilyen rettenetes nagy bajjal kezdődnek. Értem én, hogy mi az oka. Senki nem kedveli az elkényeztetett hősnőket. Az igazi hősöknek próbákat kell kiállniuk – a tapasztalat erősebb egyéniséggé formálja őket, ettől válnak sebezhetővé és szerethetővé. Szóval van ennek az elképzelésnek értelme, de mégis szívás, főleg, ha te vagy az a bizonyos hősnő.”

Azonnal megkedveltem Ellamara karakterét, és imádtam az anyukáját, aki egyszerre volt szülő és jó barát. Aztán jön egy tragédia, ami végképp sokkolhatja már az elején az olvasót. Kelly Oram biztos csuklott, amikor az előszót befejezve értetlenkedtem, hogy miért kellett rögtön ennyi szerencsétlenséggel sújtani a főszereplőt. Azért ha belegondolunk, ennyire egyik Hamupipőke sem lett megszívatva, legyen szó könyvről vagy akár filmről. Nem elég, hogy elveszített az édesanyját, de még az apjához és a mostohatesókhoz is kell költöznie, ráadásul kiközösítéssel, magányossággal, depresszióval és még ezen kívül rengeteg mindennel kell szembenéznie. Hatalmas lélekjelenléte van Ellának, bármennyire próbálják ezt egyesek aláásni, tönkretenni. Szó van a történetben féltékenységről, családok szétszakadásáról, újra egyesüléséről, beilleszkedésről, barátkozásról, szerelemről, netes ismerkedésről, és könyvekről! :)
A főszereplő pasink egy huszonkét éves adonisz, humoros, kedves, édes, imádni való, ezen felül persze egós amennyire csak lehet, de tekintve a hátterét, meg is van rá minden oka.
Történetünkben jelen van még Juliette (a normálisabb mostohatestvér) és Anastasia (röviden csak Ana) az ikrek, akik kellőképp megnehezítik Ella dolgát. Szerencsére Juliette nem végig, és ő határozottan indulhatna később nálam a kedvenc szereplő státuszért, ahogy Vivien is, akit csak azért közösítenek ki, mert a szülei házassága nem rendhagyó. Rob, a suli focistája is határozottan kedves karakter, imádom a óvó-védő ösztönét, amellyel Ellát védelmezi.

Amint elkezded olvasni, a könyv magába szippant és nem ereszt. Szórakoztató könyv, nem csak tiniknek. :) Újra és újra szembesülhetünk a LOL regényeknél azzal a ténnyel, hogy bár fiataloknak íródott, a tini korosztály a célközönség, ettől eltekintve nem csak nekik szól, és az idősebb korosztály olvasói is találhatnak benne szórakozást, ezen felül pedig mélyenszántó gondolatokat.
Imádtam minden részletét. A megpróbáltatások, és a happy end, amire annyira szomjaztam, mint egy sivatagban napok óta gyalogló ember, megkoronázták a történetet. Őszintén? Azt hiszem, nem nagyon csodálkozom azokon a lányokon, akik elolvadnak ettől a regénytől. Felmelegítette a szívemet. Kelly Oram azt sugallja, hogy a jó mindig győzedelmeskedik, s bár sok nehézségen átverekedve, de elérhetjük a saját happy end-ünket. :) 
Imádom, ez ilyen egyszerű.
Nem adhatok rá mást, mint 10/10 pontot.
Csodás zárása a vasárnapnak. :) (Telibe éjfélkor fejeztem be)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése